Presenning
145 kr 95 kr
Termometer
170 kr 65 kr
Badkarshylla
159 kr 125 kr
Gå vidare till innehåll

Leverans inom 3-5 dagar

    Allmänna Villkor

    Artikel 1: Definitioner 

    1. ZDO E-Commerce, etablerat i Cuijk, handelskammaren 86656929, kallas säljaren i dessa allmänna villkor.  
    2. Den andra parten av säljaren kallas köparen i dessa allmänna villkor.  
    3. Parterna är säljare och köpare tillsammans.  
    4. Avtalet avser köpeavtalet mellan parterna.  

    Artikel 2: Tillämpning av allmänna villkor 

    1. Dessa villkor gäller för alla offert, erbjudanden, avtal och leveranser av tjänster eller varor av eller för säljarens räkning.
    2. Avvikelse från dessa villkor är endast möjligt om detta uttryckligen har avtalats skriftligen av parterna.  

    Artikel 3: Betalning 

    1. Hela köpeskillingen betalas alltid direkt i butiken eller vid beställning online.
      I vissa fall kan en deposition krävas för bokningar. I så fall får köparen ett bevis på bokningen och förskottsbetalningen. Konsumenten har dock alltid rätt att ångra köpet inom 14 dagar efter mottagandet av varan enligt Distansavtalslagen (2005:59).
    2. Om köparen inte betalar i tid är han i förfall. Om köparen förblir i fallissemang har säljaren rätt att stänga av förpliktelserna tills köparen har fullgjort sin betalningsskyldighet. 
    3. Om köparen förblir i standard kommer säljaren att fortsätta att hämta. Kostnaderna för den samlingen kommer att bäras av köparen. Dessa insamlingskostnader beräknas på grundval av dekretet om kompensation för utomstående inkassokostnader. 
    4. I händelse av likvidation, konkurs, beslag eller avbrytande av betalning av köparen är säljarens fordringar på köparen omedelbart förfallna och betalbara.
    5. Om köparen vägrar att samarbeta med säljarens genomförande av ordern är han fortfarande skyldig att betala det överenskomna priset till säljaren.  

    Artikel 4: Erbjudanden, offert och pris 

    1. Erbjudanden är utan förpliktelse, såvida inte en villkor för godkännande anges i erbjudandet. Om erbjudandet inte accepteras inom den perioden förfaller erbjudandet. 
    2. Leveranstider i offert är vägledande och berättigar inte köparen till upplösning eller ersättning om de överskrids, såvida inte parterna uttryckligen har avtalat annat skriftligen.  
    3. Erbjudanden och offert gäller inte automatiskt för upprepade beställningar. Parterna måste komma överens uttryckligen och skriftligen. 
    4. Det pris som anges på erbjudanden, offert och fakturor består av inköpspriset inklusive moms och eventuella andra statliga avgifter. 

    Artikel 5: Ångerrätt

    1. Konsumenten har rätt att säga upp avtalet inom 14 dagar efter mottagandet av beställningen utan att ange någon anledning (ångerrätt). Perioden börjar från det ögonblick då (hela) beställningen tas emot av konsumenten.  
    2. Det finns ingen ångerrätt om produkterna är skräddarsydda enligt specifikationerna eller har kort hållbarhetstid.
    3. Konsumenten kan använda ett återkallningsformulär från säljaren. Säljaren är skyldig att göra detta tillgängligt för köparen omedelbart efter köparens begäran. 
    4. Under reflektionsperioden kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen med försiktighet. Han packar bara upp eller använder produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt kommer han att returnera den oanvända och oskadade produkten med alla tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalförpackningen till säljaren, i enlighet med rimliga och tydliga instruktioner från entreprenören. 
    5. Om ångerrätten utnyttjas ska konsumenten meddela detta inom 14 dagar från det att produkten mottagits. Därefter har konsumenten ytterligare 14 dagar på sig att returnera produkten.

    Artikel 6: Ändringar av avtalet

    1. Om det under genomförandet av avtalet verkar som det är nödvändigt för ett korrekt utförande av uppdraget att ändra eller komplettera det arbete som ska utföras, kommer parterna att anpassa avtalet i god tid och i ömsesidigt samråd.  
    2. Om parterna är överens om att avtalet kommer att ändras eller kompletteras kan tidpunkten för genomförandet vara påverkat. Säljaren kommer att informera köparen om detta så snart som möjligt. 
    3. Om ändringen eller tillägget till avtalet har ekonomiska och / eller kvalitativa konsekvenser kommer säljaren att informera köparen skriftligen i förväg.  
    4. Om parterna har kommit överens om ett fast pris kommer säljaren att ange i vilken utsträckning ändringen eller tillägget till avtalet kommer att leda till att detta pris överskrids.  
    5. I motsats till bestämmelserna i tredje stycket i denna artikel kan säljaren inte ta ut ytterligare kostnader om ändringen eller tillägget är ett resultat av omständigheter som kan tillskrivas honom.  

    Artikel 7: Leverans och överföring av risk

    1. Risken för varan övergår till konsumenten först när varan har levererats till denne enligt det avtalade leveranssättet.

    Artikel 8: Forskning, klagomål

    1. Köparen är skyldig att inspektera de levererade varorna vid leveransen, men under alla omständigheter inom kortast möjliga tidsperiod. På så sätt bör köparen undersöka om kvaliteten och kvantiteten på de levererade artiklarna motsvarar vad parterna har kommit överens om, eller åtminstone att kvaliteten och kvantiteten uppfyller de krav som gäller för dem i normal (handelstrafik). 
    2. Konsumenten har rätt att reklamera fel inom tre år från mottagandet av varan enligt Konsumentköplagen (2022:260). Reklamationen ska göras inom skälig tid efter att felet upptäckts.
    3. Om klagomålet förklaras välgrundat inom den angivna tiden har säljaren rätt att antingen reparera eller leverera om, eller att avbryta leveransen och att skicka köparen en kreditnota för den delen av köpeskillingen. 
    4. Mindre och / eller vanliga avvikelser och skillnader i kvalitet, kvantitet, storlek eller finish kan inte åberopas mot säljaren. 
    5. Klagomål avseende en viss produkt påverkar inte andra produkter eller delar som tillhör samma avtal. 
    6. Efter att ha behandlat varorna hos köparen accepteras inga fler klagomål. 

    Artikel 9: Prover och modeller

    1. Om ett prov eller en modell har visats eller tillhandahållits köparen, antas den endast ha tillhandahållits som en indikation utan att den vara som ska levereras måste uppfylla den. Detta är annorlunda om parterna uttryckligen har kommit överens om att varan som ska levereras kommer att motsvara detta. 
    2. När det gäller kontrakt som rör fast egendom antas också ytan eller andra dimensioner och indikationer endast vara vägledande, utan att artikeln som ska levereras måste motsvara den. 

    Artikel 10: Leverans

    1. Leverans sker enligt det leveranssätt som valts vid beställning. Säljaren ansvarar för varan tills den har levererats till konsumenten. Eventuella leveranskostnader anges tydligt vid köpet och betalas av köparen.
    2. Köparen är skyldig att ta emot varorna vid den tidpunkt då säljaren levererar dem eller får leverera till honom, eller vid den tidpunkt då dessa varor görs tillgängliga för honom i enlighet med avtalet.
    3. Om köparen vägrar att ta emot leveransen eller försummar att tillhandahålla information eller instruktioner som är nödvändiga för leveransen, har säljaren rätt att lagra artikeln på köparens bekostnad och risk.
    4. Om varorna levereras har säljaren rätt att ta ut eventuella leveranskostnader. 
    5. Om säljaren behöver information från köparen för att fullgöra avtalet, börjar leveranstiden efter det att köparen har gjort denna information tillgänglig för säljaren. 
    6. En leveransperiod som anges av säljaren är vägledande. Det här är aldrig en deadline. 
    7. Säljaren har rätt att leverera varorna i delar, såvida inte parterna skriftligen har kommit överens om eller delleveransen inte har något oberoende värde. Säljaren har rätt att fakturera dessa delar separat vid leverans i delar. 
    8. Säljaren har rätt att dela dina personuppgifter med slutleverantören för att främja korrekt leverans.

    Artikel 11: Force majeure

    1. Om säljaren inte, inte i rätt tid eller inte uppfyller sina skyldigheter enligt avtalet på grund av force majeure, är han inte ansvarig för skada som köparen har lidit.   
    2. Med force majeure menar parterna under alla omständigheter alla omständigheter som säljaren inte kunde ta hänsyn till vid tidpunkten för avtalets ingående och som ett resultat av att den normala genomförandet av avtalet inte rimligen kan förväntas av köparen, såsom sjukdom , krig eller risk för krig, inbördeskrig och upplopp, krigshandlingar, sabotage, terrorism, maktavbrott, översvämning, jordbävning, brand säljarens verksamhet.  
    3. Vidare förstår parterna force majeure som den omständighet att leverantörsföretagen som säljaren är beroende av för att avtalet ska kunna fullgöras inte uppfyller de avtalsenliga skyldigheterna gentemot säljaren, såvida inte detta kan säljas.  
    4. Om en situation som nämns ovan uppstår till följd av att säljaren inte kan fullgöra sina skyldigheter gentemot köparen, kommer dessa skyldigheter att upphävas så länge säljaren inte kan fullgöra sina skyldigheter. Om den situation som avses i föregående mening har varat i 14 kalenderdagar har parterna rätt att upplösa avtalet skriftligen, helt eller delvis.
    5. Om force majeure fortsätter i mer än tre månader har köparen rätt att upplösa avtalet med omedelbar verkan. Upplösning är endast möjlig med rekommenderat brev.

    Artikel 12: Överföring av rättigheter

    1. En parts rättigheter enligt detta avtal får inte överlåtas eller överföras till tredje part utan den andra partens skriftliga medgivande.

    Artikel 13: Äganderätt och behållningsrätt

    1. Varorna förblir säljarens egendom tills full betalning har mottagits.
      Om betalning inte sker i tid har säljaren rätt att tillfälligt hålla inne leveransen tills betalning har gjorts.
      Säljaren ansvarar för varorna fram till dess att de levererats till konsumenten.
      Efter full betalning övergår äganderätten till konsumenten.
    2. Säljaren ansvarar för skada som uppstår till följd av fel eller försummelse vid försäljningen, i enlighet med Konsumentköplagen (2022:260).
      Eventuellt ansvar är dock begränsat till vad som följer av tvingande svensk lag.
      Säljaren är inte ansvarig för skador som orsakas av felaktig användning, vårdslös hantering eller ändringar som gjorts av konsumenten.
      Begränsningen av ansvar påverkar inte konsumentens lagstadgade rättigheter.

    Artikel 14: Ansvar 

    1. Säljaren ansvarar för skada som uppstår till följd av fel eller försummelse vid försäljningen, i enlighet med Konsumentköplagen (2022:260).
    2. Säljaren är dock inte ansvarig för skador som orsakas av felaktig användning, vårdslös hantering eller ändringar som gjorts av konsumenten.
      Denna begränsning påverkar inte konsumentens lagstadgade rättigheter.
    3. Säljarens ansvar för skada till följd av uppsåt eller grov vårdslöshet från säljarens eller hans ledande underordnades sida är inte utesluten.

    Artikel 15: Klagomålsskyldighet

    1. Konsumenten har rätt att reklamera fel på varan inom tre år från mottagandet, enligt Konsumentköplagen (2022:260).
      Reklamationen ska göras inom skälig tid efter att felet upptäckts. Med skälig tid avses normalt inom två månader från att konsumenten märkt felet.
    2. Klagomålet ska innehålla en beskrivning av bristen som är så tydlig som möjligt, så att säljaren kan bedöma ärendet.
      Om reklamationen är berättigad ska säljaren utan kostnad för konsumenten avhjälpa felet, byta ut varan mot en felfri, erbjuda prisavdrag eller återbetalning i enlighet med lag.

    Artikel 16: Garantier

    1. Om garanti ingår i avtalet gäller följande.
    2. Säljaren garanterar att den sålda varan överensstämmer med avtalet, fungerar utan brister och är lämplig för det avsedda ändamålet.
    3. Garantin gäller under en period av ett år från mottagandet av varan, om inte annat anges.
      Denna garanti påverkar inte konsumentens rätt att reklamera fel inom tre år enligt Konsumentköplagen (2022:260).
    4. Garantin gäller inte för fel som uppstått på grund av felaktig användning, vårdslös hantering eller ändringar som gjorts av konsumenten eller tredje part utan säljarens godkännande.
    5. Om garantin avser en produkt som tillverkats av tredje part gäller den garanti som tillverkaren lämnat.

    Artikel 17: Tillämplig lag

    1. Detta avtal regleras av svensk lag.
      Tillämpningen av FN:s konvention om internationella köp av varor (CISG) är utesluten.
    2. Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor skulle anses ogiltiga eller orimligt betungande, ska detta inte påverka giltigheten av de övriga bestämmelserna. 

    Artikel 18: Tvister och klagomål

    Tvister som uppstår med anledning av detta avtal ska i första hand lösas genom dialog mellan säljaren och konsumenten.

    Om parterna inte kommer överens kan konsumenten vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för prövning av tvisten eller till behörig svensk domstol.

    Kontakta gärna vår kundtjänst om du har frågor eller klagomål gällande din beställning.

    Gratis leverans

    Snabb leverans inom 3-5 dagar

    Olika färger

    Vinterbad